Jak stymulować układ endokannabinoidowy bez marihuany

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Kiedy ludzie słyszą o różnych schorzeniach , w których mogą pomóc konopie, niektórzy mogą się zastanawiać, jak jedno zioło może mieć tak wiele potężnych właściwości leczniczych bez żadnych poważnych skutków ubocznych.

To pytanie doprowadziło naukowców do odkrycia systemu fizjologii działającego w każdym z nas, aby stale utrzymywać homeostazę - lub równowagę - na poziomie komórkowym. Został nazwany endogennym systemem kannabinoidowym (endokannabinoidem) po roślinie, która doprowadziła do tego odkrycia. Jest to jeden z najważniejszych systemów fizjologicznych biorących udział w tworzeniu i utrzymywaniu zdrowia ludzkiego.

Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, że nasze ciała przez cały czas wytwarzają kannabinoidy. Te cząsteczki działają podobnie jak THC i inne kannabinoidy występujące w roślinie. Nasze komórki wytwarzają i wykorzystują kannabinoidy w precyzyjny sposób, aby reagować na stres, choroby i urazy, zapewniając w ten sposób zdrowie. Istnieją dowody na to, że układ endokannabinoidowy (ECS) niektórych ludzi może nie działać optymalnie; można temu zaradzić, dodając odpowiednią dawkę uzupełniających kannabinoidów z konopi.

Jednak oprócz marihuany, niektóre pokarmy i czynności mogą również pomóc w optymalnym funkcjonowaniu ECS, poprawić twoje zdrowie i zwiększyć skuteczność medycznej marihuany.

Spis treści

Pokarmy zwiększające stężenie endokannabinoidów

Niezbędne kwasy tłuszczowe, czekolada, zioła, przyprawy i herbata mogą naturalnie stymulować ECS.

Niezbędne kwasy tłuszczowe

Zdrowa proporcja kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6 może zwiększyć aktywność ECS. Endokannabinoidy są wytwarzane z kwasu arachidonowego, kwasu tłuszczowego omega-6. Wystarczająca ilość kwasu arachidonowego jest niezbędna do produkcji endokannabinoidów, ale zbyt duża może prowadzić do obniżenia poziomu receptorów kannabinoidowych. (Nadmierne spożycie omega-6 jest również prozapalne. Większość zachodnich diet zawiera już nadmiar olejów omega-6, powszechnie występujących w olejach jadalnych, takich jak krokosz barwierski, słonecznik, kukurydza i soja oraz w produktach pochodzenia zwierzęcego, takich jak mięso, drób, i jajka.)

Kwasy tłuszczowe Omega-3 są potrzebne do zrównoważenia tłuszczów Omega-6, aby ECS mógł prawidłowo funkcjonować. Te kwasy tłuszczowe są znacznie trudniejsze do zdobycia w diecie, a także udowodniono, że mają korzystny wpływ na układ krążenia i zdrowie neurologiczne. Idealny stosunek omega-3 do omega-6 w diecie to 1: 1, a typowa dieta zachodnia często ma stosunek 1:10. Źródła zwierzęce omega-3 są najsilniejsze, ale źródła wegetariańskie zapewniają inne doskonałe korzyści zdrowotne.

Źródła kwasów tłuszczowych wzmacniających endokannabinoidy:

- Nasiona konopi i olej konopny
- Nasiona lnu i olej lniany
- Orzechy włoskie
- Nasiona Chia
- Jaja (z chowu nieklatkowego)

Czekolada

Proszek kakaowy zawiera trzy związki, które są strukturalnie bardzo podobne do endokannabinoidów. Związki te mogą hamować rozkład własnych endokannabinoidów twojego organizmu, powodując wyższe poziomy endokannabinoidów i mogą mieć własną aktywność kannabinoidową. Zawartość związków kannabinoidowych w czekoladzie jest bardzo zróżnicowana i jest najwyższa w czekoladzie gorzkiej i surowym kakao. Inne związki w czekoladzie mogą pomóc w zapobieganiu chorobom serca, udarowi i demencji. Poszukaj co najmniej 70% ciemnej czekolady lub spróbuj dodać surowe stalówki kakaowe do koktajli lub płatków śniadaniowych!

Zioła i herbata

Liczne zioła zawierają związki, które mogą wzmacniać ECS. Beta-kariofilen to terpen występujący w czarnym pieprzu, melisie, chmielu, goździkach, konopiach, oregano, cynamonie i kilku innych ziołach. Selektywnie stymuluje receptor CB2, - poszukiwana właściwość w opracowywaniu metod leczenia zaburzeń zapalnych.

Echinacea, często stosowana przez zielarzy przez okres do dwóch tygodni w celu stymulacji układu odpornościowego podczas infekcji, zawiera również agonistów CB2.

Camelia sinensis (Herbata chińska), zawiera związek, który zapobiega rozkładowi endokannabinoidów oraz inny związek, który może stymulować receptory kannabinoidowe.

Kurkuma, żółta przyprawa w curry w proszku, zawiera kurkuminę, która również podnosi poziom endokannabinoidów spośród wielu innych korzyści zdrowotnych.

Jedz organiczne i unikaj plastiku

Wiadomo, że niektóre pestycydy (np. Chloropiryfos i butanolan piperonylu) zakłócają ECS. Szczególnie ważne jest, aby wybierać żywność organiczną przy zakupie mięsa, nabiału i produktów zawierających najmniej pestycydów . Ftalany, często dodawane do plastikowych i blaszanych pojemników na żywność i butelek na wodę, są znane z blokowania receptorów kannabinoidowych i zakłócania układu hormonalnego organizmu. W miarę możliwości wybieraj pojemniki i opakowania ze szkła lub stali nierdzewnej i nigdy nie jedz żywności podgrzanej w plastiku.

Alkohol

Regularne spożywanie od umiarkowanych do dużych ilości alkoholu może również osłabić ECS, więc dla optymalnego zdrowia i funkcji endokannabinoidów należy zachować umiar podczas picia lub całkowicie go unikać.

Działania wzmacniające endokannabinoidy

Niektóre działania mogą w naturalny sposób wzmocnić funkcję ECS, poprawić twoje zdrowie, zwiększyć skuteczność marihuany leczniczej i pomóc ci poczuć się świetnie.

Działania redukujące stres

Podczas gdy chroniczny stres może wyczerpać ECS, wysoce dostrojony ECS może ochronić Cię przed szkodliwymi skutkami stresu. Włączenie ćwiczeń do swojej codziennej rutyny sprawi, że ECS będzie dobrze dostrojony, ale tylko wtedy, gdy lubisz to! Badania na zwierzętach uczą nas, że jeśli zmusisz się do ćwiczeń, Twój ECS zinterpretuje tę aktywność jako stres, ale swobodne wybieranie i czerpanie przyjemności z tej samej aktywności może mieć odwrotny wpływ na stres i faktycznie zwiększyć poziom endokannabinoidów. Socjalizacja może być również świetnym sposobem na redukcję stresu i poprawę funkcji ECS. Szczury w izolacji społecznej produkowały mniej receptorów kannabinoidowych, podczas gdy zabawy społeczne i zachowania związane z pielęgnacją zwiększyły funkcję ECS.

Oto kilka sugerowanych działań wzmacniających endokannabinoidy i prozdrowotnych:

- Interakcja społeczna
- Medytacja
- Joga
- Masaż
- Manipulacja osteopatyczna
- Akupunktura
- Ćwiczenia oddechowe

Endokannabinoidy i ich receptory znajdują się w całym organizmie: w mózgu, narządach, tkankach łącznych, gruczołach i komórkach odpornościowych. W każdej tkance układ kannabinoidowy wykonuje różne zadania, ale cel jest zawsze ten sam: homeostaza, utrzymanie stabilnego środowiska wewnętrznego pomimo wahań w środowisku zewnętrznym. Twoje ciało w naturalny sposób wytwarza własne kannabinoidy. Odpowiednie dawki marihuany mogą również regulować w górę i tonizować twój ECS. Roślina nie jest jednak jedynym sposobem na wsparcie Twojego ECS. Możesz naturalnie stymulować ECS pysznymi pokarmami zwiększającymi endokannabinoidy i przyjemnymi czynnościami, które mogą prowadzić do szerokich korzyści zdrowotnych.

Komentarze

mood_bad
  • Brak komentarzy
  • Skomentuj
    Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą możliwą obsługę naszej witryny. Kontynuując korzystanie z tej witryny, zgadzasz się na używanie przez nas plików cookie.
    Akceptuję
    Privacy Policy