Marihuana i sen: 8 rzeczy, które należy wiedzieć

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
[wp_ulike]

Marihuana może być wspaniałym środkiem wspomagającym sen, dlatego wielu konsumentów trzyma ulubiony produkt przy łóżku. Nawet osoby z najbardziej upartą bezsennością mogą znaleźć ucieczkę do świata snów dzięki przyjemnej uspokajającej konopi. Podczas gdy większość konsumentów zdaje sobie sprawę, że marihuana może pomóc Ci dobrze się wyspać, w tej relacji jest o wiele więcej, niż mogłoby się wydawać. Na przykład, czy wiesz, że starsze suszone konopie powodują, że jesteś bardziej senny niż świeży pączek? A czy wiesz, że marihuana hamuje sny?

Przygotuj się, aby dowiedzieć się kilku rzeczy o sposobach, w jakie marihuana może pomóc lub przeszkodzić w nocnej hibernacji.

Spis treści

CBD i THC inaczej wpływają na sen

Prawdopodobnie już wiesz, że istnieją różne rodzaje szczepów: niektóre dają haj ( wysokie THC , niskie CBD), inne nie ( wysokie CBD , niskie THC), a inne ograniczają działanie do minimum (równe lub prawie równy podział THC i CBD). Ale które z nich są najlepsze do leczenia zaburzeń snu?

Większość badań dotyczących snu dotyczy marihuany o wysokiej zawartości THC, więc trudno jest dokładnie określić, jak CBD wpływa na cykle snu. Pomiędzy brakiem dostępnych badań CBD a opisywanymi anegdotami widzimy mieszankę reakcji. Podczas gdy niektóre badania na modelach zwierzęcych pokazują, że CBD może mieć lekko ostrzegawczy efekt, badanie 72 dorosłych z lękiem i złym snem wykazało, że dwie trzecie uczestników zgłosiło poprawę snu dzięki CBD po miesiącu stosowania. Jednak jedna czwarta uczestników zgłosiła pogorszenie objawów, więc pozostają pytania dotyczące tego, kto korzysta z CBD i dlaczego.

Nie zaszkodzi wypróbować różne produkty, aby zobaczyć, co działa. Ale jeśli CBD nie działa na Ciebie, rozważ wypróbowanie niskiej dawki THC. Jego hipnotyczne, uspokajające działanie może być po prostu kołysanką, której potrzebujesz.

Nie wszystkie szczepy są równe

Popularna opinia mówi, że odmiany indica mają tendencję do wywoływania ciężkich i sennych efektów, a sativa są znane z tego, że są podnoszące na duchu i dodające energii. Chociaż często może to być prawdą, nie powinno to być jedyną podstawą wyboru odmiany.

Zwróć uwagę, które szczepy skutecznie kołysały Cię do snu. Czy są bogate w THC lub CBD? Czy wykazywały określony profil terpenowy ? Śledząc skład chemiczny swoich ulubionych szczepów na dobranoc, istnieje większe prawdopodobieństwo, że wybierzesz inną odmianę, z której będziesz zadowolony.

Naturalne środki zaradcze pomagają zmaksymalizować senność konopi

Marihuana to świetny sposób na przygotowanie się do snu, ale połączenie jej z innymi naturalnymi środkami nasennymi może zapewnić jeszcze bardziej spokojną noc. „Inne terpenoidy są niezwykle synergistyczne z CBN, niektóre w konopiach indyjskich, niektóre dodaję z innych ziół” - ks. Dr deCesare. „Chmiel, rumianek i lawenda zawierają ważne terpeny, które również znajdują się w konopiach, ale występują w znacznie wyższym stężeniu. Te inkluzje w lekarstwie znacznie poprawią skuteczność synergii”.

Więc następnym razem, gdy pozbędziesz się swojego ulubionego szczepu sennego, pomyśl o połączeniu go z filiżanką rumianku lub lawendową kąpielą bąbelkową. Melatonina, 5-HTP i suplementy z korzenia kozłka mogą również pomóc poprawić jakość snu.

Marihuana może pomóc Ci szybciej zasnąć

Biorąc pod uwagę zdolność marihuany do tłumienia stresu i fizycznego relaksu, nie powinno dziwić, że marihuana może pomóc w szybszym zasypianiu . Może to być szczególnie prawdziwe w przypadku osób leczących ból, bezsenność, PTSD, stwardnienie rozsiane lub inne schorzenia, które wpływają na zdolność zasypiania, ponieważ marihuana łagodzi wiele uciążliwych objawów. Warto zauważyć, że produkty spożywcze zawierające konopie potrzebują więcej czasu na uruchomienie niż metody inhalacyjne , ale ich działanie może trwać kilka godzin i pomóc Ci dłużej zasnąć.

Marihuana hamuje fazy REM

Jedną z rzeczy, której możesz przegapić podczas regularnego spożywania konopi, są sny. Sny pojawiają się podczas ostatniego etapu cyklu snu zwanego snem REM (szybki ruch gałek ocznych). Wykazano, że używanie konopi indyjskich przed snem skraca czas spędzany w fazie REM, co oznacza, że ​​nie będziesz mieć tylu snów ani tak wyrazistych snów. Jeśli jednak zaprzestaniesz długotrwałego używania konopi, prawdopodobnie doświadczysz „odbicia REM”, w którym masz tendencję do posiadania większej liczby snów, które są bardziej klarowne z natury.

Marihuana może pomóc w lepszym oddychaniu

Bezdech senny to stan snu charakteryzujący się częstymi blokadami oddechu, z przerwami, które mogą trwać od kilku sekund do kilku minut. Jak możesz sobie wyobrazić, bezdech senny powoduje, że osoba budzi się wiele razy w ciągu nocy i prowadzi do wielu nieprzyjemnych efektów tętnienia, takich jak senność w ciągu dnia, zmęczenie, bóle głowy, zaburzenia nastroju, nieuwaga, zwiększona podatność na wypadek i inne problemy zdrowotne.

Badania przedkliniczne pokazują, że marihuana może poprawić ten stan. W badaniu z 2013 r. Mierzono skuteczność egzogennego kannabinoidu znanego jako dronabinol („mimik” THC) i odnotowano poprawę u 15 z 17 uczestników badania po 21 dniach leczenia. W innym badaniu z 2002 roku obserwowano zdolność THC do przywracania stabilności oddechowej poprzez modulację sygnalizacji serotoniny. Będziemy potrzebować większej pewności ze strony badań klinicznych, aby mieć pewność co do skuteczności konopi, ale wydaje się, że naukowcy mają dobry początek.

Zaprzestanie długotrwałego stosowania może pogorszyć sen

Jeśli kiedykolwiek rzuciłeś lub zrobiłeś sobie przerwę w tolerancji po długotrwałym używaniu konopi, prawdopodobnie znasz to zjawisko. Może się okazać, że rzucasz się i obracasz, często się budzisz lub następnego dnia czujesz się oszołomiony. Badanie snu z 2008 roku wykazało, że zaprzestanie długotrwałego zażywania prowadziło do krótszego czasu snu, mniej snu wolnofalowego, gorszej wydajności snu, dłuższego zasypiania, krótszych cykli REM i większych zakłóceń snu u osób powstrzymujących się od narkotyków niż w grupie kontrolnej nie używającej narkotyków. Jednak naukowcy przyznają, że wyniki te są ograniczone przez niewielki rozmiar próby i niemożność określenia związku przyczynowego. Innymi słowy, możliwe, że uczestnicy badania używali konopi indyjskich w leczeniu istniejącej wcześniej bezsenności, a zaprzestanie używania spowodowało nawrót objawów bezsenności.

Używanie konopi w młodym wieku może powodować problemy ze snem

Używanie konopi indyjskich - szczególnie przed 15 rokiem życia - może powodować problemy ze snem przez cały okres dorosłości, według badania z 2014 r., W którym zebrano informacje z ankiety od 1811 uczestników z historią używania. Kluczowym słowem jest „może” - w badaniu nie udało się ustalić, czy konopie indyjskie powodują pogorszenie snu, czy też osoby cierpiące na bezsenność są bardziej skłonne do używania konopi w celu uspokojenia. Potrzeba więcej badań, aby potwierdzić związek przyczynowy.

Komentarze

Skomentuj
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą możliwą obsługę naszej witryny. Kontynuując korzystanie z tej witryny, zgadzasz się na używanie przez nas plików cookie.
Akceptuję
Privacy Policy